Životný štýl so závanom Stredomoria

Národom, ktoré žijú v stredomorských oblastiach , je pripisovaná dlhovekosť. Zároveň ide o časť sveta, kde sú nádorové ochorenia dokumentované v tej najmenšej miere. Svoje, samozrejme zohráva i prostredie, teda more a vzduch, ktorý je veľmi špecifický.  Podľa výskumov, však dôležitú úlohu zohráva práve strava.

špagety
 
Základom stredomorskej diéty je hlavne zelenina a ovocie, a to ako čerstvé, tak i tepelne upravené, ryby a morské plody, cestoviny, pečivo a kvalitný olivový olej. vyhýbať by ste sa mali červenému a príliš tučnému mäsu.
 
Ako zostaviť ideálny jedálniček
 

  • Základ vašej stravy, by malo tvoriť najmä celozrnné pečivo, chlieb, cestoviny a iné výrobky z celozrnnej pšenice. Tieto pokrmy, by ste si mali dopriať každý deň, a to v neobmedzenom množstve.
  • Hneď za týmito potravinami sa nachádza zelenia a ovocie. Konzumovať by ste ich mali prevažne v čerstvom stave, avšak ani tie tepelne upravené vám nepoškodia. Rovnako ako v prvom prípade, by sa na vašom tanieri mali nachádzať každý deň, a to viackrát.
  • Všetky pokrmy, by mali obsahovať aspoň kvapku kvalitného olivového oleja. Najlepšou voľbou je samozrejme ten za studena lisovaný. Pokojne ho používajte napríklad namiesto masla na chlebové hrianky. Zeleninové šaláty si bez neho ani nepripravujte.
  • Akékoľvek ryby, ale najmä tie morské by ste si mali dopriať minimálne trikrát za týždeň. dbajte na to, aby boli čo najviac čerstvé. Ak nezoženiete kvalitnú morskú rybu, siahnite po našich sladkovodných druhoch. Konzumovať by ste mali aj iné morské potvory. chobotnice, ustrice, krevety, alebo kalamáre. Jednoducho všetko, čo bolo vylovené z mora.

olivový olej

  • Potraviny ako vajcia, mlieko, mliečne výrobky a chudé mäso, by sa na vašom tanieri mali objavovať zriedkavejšie. Nemusíte sa špeciálne obmedzovať. Hlavné je, aby ste tieto pokrmy nekonzumovali každý deň. ideálny počet je tak dvakrát za týždeň.
  • Jediné, čo by ste mali vyslovene obmedziť je červené mäso, teda najmä hovädzinu a divinu. Rovnako tak bravčové mäso, ktoré je mastné. Nevhodné sú tiež mäsové výrobky, teda údeniny, slanina, šunka, párky, či klobása.
  • Obmedzte taktiež sladké jedlá, ktoré obsahujú biely rafinovaný cukor. Na sladenie zvoľte zdravšie formy, napríklad med, stéviu, alebo ovocný cukor.

Životný štýl so závanom Stredomoria
4.3 (86.67%)3